Feb 18, 2010

Aku Doakan Yg Terbaik.......

Sempena cuti CNY,aku,zarif n my beloved hubby~wan~balik kampung kat PCB kota bharu.Kami bertolak balik hari sabtu malam.kitorang gerak dah lewat around 10pm(xnak sangkut dlm jammed).Alhamdulillah..kami selamat sampai KB kul 4pg.
Kesempatan balik kg tu..aku rancang nak gi jenguk ayah unna kat hospital kota bharu.Teruk jugak sakit dia...sebelum ni,aku hanya dapat bercakap ngan unna melalui telefon saja.Aku janji nak gi ngan hajar hariati...tp,dia last2 minit xleh ikut plak sbb ada kenduri.So....aku gi ngan hubby n anak aku jelah(trio)haha.Masa tu...ayah unna ada kat icu coz....pernafasan dia ada masalah and jantung xstabil.
Pukul 6 ptg aku sampai hospital....aku rasa seram sejuk kalau pergi hospital.xtau la nape....hihi.Tp,kalau sendiri sakit...terpaksalah.
Sedih aku tgk keadaan pok jik(aku panggil ayah unna pok jik sbb tu nama glamour dia kat kg).Masa aku masuk tu...dia separuh sedar...mgkin dia cam aku...mgkin x..aku xkisah...tp,dia nangis....waaaaaaaaaaa..........aku pun rasa nak nangis jugak.Masa tu,ummi unna pun ada.....tp,ummi unna mmg kuat semangat...sentiasa tersenyum...walaupun aku tahu dlm hati dia hanya Allah yg tahu betapa sedih dan risaunya dia memikirkan nasib suami tersayang.Byk aku nak tanya...tp,suara aku mcm xnak keluar!!Bila kat luar wad,barulah aku tanya unna keadaan sebenar ayah dia.
Aku ngan unna sebenarnya sekampung......aku dah lama kenal family dia...so...aku mmg rasa sedih la dgn dugaan yg menimpa family dia kini.Ya Allah,Kau tabahkanlah hati sahabatku itu.....kuatkanlah semangat dia menempuh dugaan Mu.Aku di sini,sentiasa mendokan yg terbaik.

1 comment:

  1. tq BEB...DOA MU AKU HARGAI SANGAT2...N TERIMA KASIH ATAS KESUDIAN MENJENGUK AYAH AKU KAT SPITAL...

    ReplyDelete