Apr 23, 2010

Bila Zarif Masuk Office....fuhhhh!~~

Zarif lena bersama poohnya~~
      Masuk harini,dah 3hari my hero(zarif) masuk office ngan aku.My mum g KL coz my auntie sakit...xth lagi berapa hari dia stay sana.So...nak xnak terpaksalah aku angkut zarif n pooh nya ke office.Nasib baik bos g KL jugak....so,xdelah serba salah sgt aku.Yg havoc tu...aku siap kena jaga sugar glider(chengah punyer)n 2 ekor ayam kg, yg xpasal2 interframe sama menghuru harakan hidup akU!Fuhhhhhh....letih!!
      Sugar glider tu okla coz dia just tido n makan....tp,mama aku dah siap pesan'benjy tu bg mkn 2kali sehari...sblm tido n masa bgn nak g kije....jgn lupa'huh!!aku dah la bgn pg nak g keje pun ngam2 jew sampai office 8lebih...ni nak kena bg mkn benjy pulak dulu...spoil betul la....hamster aku pun..aku xjg sampai mcm tu tau!!Dan lg satu.....2 ekor ayam tuh.Lg mengharukan!!My hubby sampai kena buat reban khas utk dia....sehari suntuk buat reban(asalnya my mum jaga,bila dah berak merata2...xnak la pulak...nasib baik ayam tu kecik,kalau x...mmg aku goreng la...)so...kat umah aku skrg...dah jd mcm mini zoo...ada 5 ekor hamster yg cumill...1ekor sugar glider yg demand...n...2 ekor ayam yg busuk!!!wahahaha.
      Sebut pasal Zarif....i'm so tired layan karenah dia dlm 2-3 harini.Semua benda dia nak usik.Kejap nak tu...kejap nak ni....mmg aku xleh wak keje la bila dia ada.Seingat aku,masa kecik2 dulu bawak dia dtg keje xlah havoc mcm ni...makin besar,makin byk ragam dia yg buat aku pening kepala.Asyik nak mengekor jew....sampai tido pun nak kena riba n dodoi dulu...hish...mengada2 tau.(jgn tanya kenapa aku xambik cuti k....i'm have my own reasons..huhu~~)
      Yg.paling best...berebut pc ngan dia..wahahaha.Zarif kalau blh,24jam dia nak tgk kartun n lumba kereta.Kejap dora,kejap diego...kejap wonder pets....kejap teletubbies...kejap nak tgk org drift kete...waaaaaaaa....sgt pening nak layan permintaan dia.Aku nak ber fb kejap pun xleh...(ibunya xleh kalau xber fb...walaupun kejap)kahkahkah.Tp,demi anak tersayang....xkisahlah...turutkan jugak.
       Harini,Jumaat...rehat tgh hari td kitorang g KFC....bungkus jew..mkn kat office.Suka la dia dpt mkn ayam..walaupun....dia bkn nak mkn sgt benarnya...just nak mainan yg chicky meal tu jew...lepas mkn,aku mandikan dia....kemudian tidurkan dia...skrg dia tgh tido la tu...(ni sempat aku berblog nih).Tidur dlm bilik xnak...nak jugak tido atas sofa yg kecik tu(gambar).Td,dia dah sound aku"ibu,esok adik xnaklah dtg office ibu lagi....nak duk ngan nenek kat umah..."adoiii.....nenek mana balik lg la sayang oiii.....ni kena pujuk kaw2 pulak la nih...suh ikut esok.
       Padan muka aku jugak benarnya...dah berapa puluh kali kata nak hantar dia sekolah,.....xhantar2 jugak!Hahahahaha.Bila darurat mcm ni....baru la bersemangat semula nak cari sekolah utk dia....wahahaha....nak wak camana dik....ibu busy la sayang,xberapa sempat nak pikir....huhu~~~oklah...aku chow dulu...enjoy your vkend k???see ya..
      

No comments:

Post a Comment