Apr 6, 2010

Exited yewww~~~dapat "cucu"~~


  30 mac 2010....aku telah 'menimang' 7 cucu....wah...statement!Xdelah,sbnrnya...chiky n chika dpt baby~~kelahiran yg xdirancang actually...betul!!aku pun xth yg chika pregnant.Pagi tu cam biasa bersiap nakgi keje...dah jd habit,hubby aku akan jenguk hamster2 tu dulu...bg mkn n minum sume.Sekali tgk ada benda kecik2 warna merah sdg bergerak2 kat atas bedding chika.Apa tu?eee....cam anak tikus!mmg anak tikus pun benarnya..hahaha.Waaaaaaa....chika beranak!riuh satu rumah.
  Time tu,aku dah lewat nak msk keje.Nak kena hntr zarif kat umah nenek dia lagi.Exited+shock!xtau nak buat aper.tambah2,ada sekor baby kat mulut chiky!Weh!kau makan anak sendiri chiky?tanpa berlengah,hubby aku kutip baby2 tu mskkan dlm bekas lain(nasib baik dia xgeli...hihi).Skrg,nak buat mcm mana nih.aku mana pandai jaga baby hamster!!Xsempat nak pikir,aku bawak jew baby2 tu sekali ngan parents dia gi pejabat!!wahahaha.nak tinggal kat umah my mum....dia pun geli gelemang..so,no choice...bawak jelah.
   Sampai pejabat..terus aku search kat tenet how to manage that's baby(very kecik+lembik+merah).Aku mmg sgt nervous..haha.ye lah..aku takut diorang mati....search punya search...what's????"baby hamster yg baru lahir xboleh dipegang tanpa alas kerana ibu hamster akan keliru kerana terdapat bau lain selain bau anak dia"!alamak!!lagi la aku kalut sbb td hubby aku dah pegang baby tu......n yg paling penting,baby tu kena asingkan dr babahnya...ooooo....patut la..dia makan anak dia tadi..jahat la....cam mana nak jd babah nih..haih~~
   Dari 7ekor...tinggal 6 sbb sekor kena ngap ngan babah dia.Yg.lain2 sempat diselamatkan.Aku kalau mlm,2 jam sekali bgn jenguk diorang...takut anak dia kena ngap ngan mummy nya plak..hihi.baekk punya "granny"sayang tau....6hari berlalu..everything's was fine...diorang menyusu 6 serentak...hihi.kesian aku tgk chika..dah kurus dah.N chiky...huhu~~duk dlm sangkar lain...alone!!haha...saper suh kau makan anak sndr?padan muka...biasala..bini dlm pantang..laki kena tidur jauh2!wahahaha.
   Harini...06042010...baby2 tu dah tinggal 4 jew...waaaaaa...sedey nyer.Smlm masa g keje ok lagi...balik tu tgk dua dah mati.(bkn mummy dia bunuh tau).Maybe umur dia pendek...xpelah.Aku redha...huhu~~~Harap2 yg 4 lagi tu akan selamat membesar...skrg pun aku tgk dah makin gemuk.Mmg aku harap sgt diorang akan hidup lama..haha.pembeli pun dah ada tau!hihi....tp,xtau lg nak jual ke tak(sabar ye dini)....kena tanya tuan empunya dulu.......my little hero~~mohamad amirul zarif.Okiss la...nanti bila baby tu dah besar..aku post lg pic dia...see ya.

                                                             baby2 sedang tido...

                                                             chika~~as mummy


                                                                        chiky

                                                              chika n baby2 nya...
                                                                                                                                                                                       
                                                                                                                                                                 
                                                                                                                      

2 comments:

  1. Yark!Geli tgk last pix...eeee...!!!

    ReplyDelete
  2. knp plop cik unna woi..?
    tu...17hr lps..skrg dah besar..tomeiii cangat!tp,3 ekor jew berjaya membesar....huhu~~

    ReplyDelete