Apr 23, 2010

chiko,chitan,chiteh.....yg cumill :))

       Ingat lg tak...entry aku pasal hamster aku yg beranak 7 ekor tu???haaaaa.....skrg.anak2 chiky n chika dah berumur 24hari...dah besar dah.Hamster ni,cepat membesar benarnya...cuma masa mula lahir tu jew perlukan perhatian rapi..sbb sgt sensitif.Tu pun,dlm jaga2...4 ekor anak dia mati...(aku dah jg betul2 tau..mgkn umur dia xpanjang).Yg tinggal skrg 3 ekor jew...putih,coklat,kelabu(gelap sikit dr yg lain2...xtau ikut saper...huhu~~)so...aku namakan diorang....chiko,chiteh n chitan...ok tak??tapi,hubby aku gelak bila aku bg nama tu..waaaaaaaa.dia kata bunyi cam kelakau jew!ahh...xkisah.janji aku suka n zarif pun ok jew...hihihi.
       Anak2 hamster yg sgt cumill tu sgt sihat sekarang....chiko n chiteh,saiz dah lebih kurang mummy dia dah badan...cuma chitan jew...kecik sikit.tp...dialah yg paling lasak...panjat sana,panjat sini....aktif sgt,tu yg xchubby tu...!!huhu~~
       At least,aku happy la coz...org kata hamster ni anak2 dia payah nak membesar(biasanya akan mati masa baby lagi)tp,aku dpt 3 ekor...so sgt2 gembiralah.Makanan dia pun..aku beli yg pelbagai..sekali tgk mcm jajan budak2 pun ada jugak ,sampai anak aku kata"ibu,makanan hamster ni nmpk mcm sedap jew"..huhu~~bahaya tuh!xpasal2 dia kutip makanan tu masuk mulut.tp,setakat ni...zarif xusik la...sbb aku selalu pesan...jgn usik,nanti hamster mati.Dia syg hamster tu,so....mmg xusik lah.(kalau dulu...jgn kata,selalu hamster tu kena dera...)Makanan mmg kena selalu tukar sbb hamster mudah jemu...kadang2 akupun buntu nak beli apa lg utk dia.
       Aku harap.."cucu-cucuku"itu akan terus membesar dgn sihat...n beranak byk2...hihihi....

No comments:

Post a Comment